mandag 11. april 2011

Vår på verandaen!

Jeg regner med at jeg ikke er alene om å glise bredt når jeg kan dra til side gardinene om morgenen og se hestehoven sprette, og at sola tar godt tak i de siste, sta snøflekkene som ligger igjen. Når temperaturmåleren til og med viser et tosifret tall i skyggen, er det også ingenting i veien for å ta i bruk verandaen igjen heller. O' lykke!

Kakao i mummikopp og sjokoladefugde på kjeksbunn. Verdens enkleste (og muligens beste) kake! Jeg synes rett og slett at man har lov til å unne seg et lite kakestykke på en mandag, når uka begynner med et så fantastisk vårvær.

Når man i tillegg har en god bok i fanget, går det ikke så altfor lang tid før man plutselig sitter der med solbrent nesetipp heller! Jeg tar det med i samlinga av vårtegn, og gleder meg stort til hvitveis i bjørkeskogen, lyse, svale kvelder og nysådd åker.

Har du funnet vårstemingen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar