fredag 15. april 2011

Konkurranse på epla: vårliste!

På epla-bloggen arrangeres det i disse dager en vårkonkurranse. Oppgaven er å lage en langlang produktliste med ting man assosierer med denne herlige årstiden, plukket fra eplas mange butikker. Dette er slett ikke noe umulig oppdrag! På epla kryr det nemlig av vårlige dupeditter for tiden, og jeg har valgt å lage en liste med saker som illustrerer det nettopp jeg forbinder med våren.


For meg er våren en gedigen fargeeksplosjon - snøen smelter og vi får oppleve at verden atter en gang blir malt i farger fra hele paletten. Med denne begivenheten (som er like spekket med barnslig forventning hvert eneste år) strømmer minner fra forrige vår- og sommersesong tilbake, og med stor iver tar man igjen fatt på det kulden tvang en til å legge fra seg i høst.

Vår er for meg tyggegummibobler, stadig lysere kvelder, krokus i parken, converse på asfalt, sommerfugler som tester vingene, skyfri himmel, tekopp på verandaen, spille kubb på plenen, ha kakekalas i sola med venner, å spise iskrem uten å hakke tenner, og å holde kjærestehender uten å ha votter på. For meg er våren et eneste stort smil, og det tror jeg min vårliste viser. Du kan se den i sin fulle størrelse her.

Har du sendt inn et vårlig bidrag? Jeg vil gjerne se!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar