tirsdag 26. april 2011

Bestemorruter!

På søndag ble jeg grepet av rastløsheten, slik som gjerne skjer på denne dagen før en ny uke starter. Jeg funderte lenge på hva jeg skulle foreta meg - det var ingen venner som var ledige, ingen bøker som lokket noe særlig, eller husarbeid som fristet nevneverdig. Ut av det blå bestemte jeg meg derfor for at "håndarbeid, det skal vi jammen prøve oss på!"

Seks ruter har hittil blitt skapt, og flere skal det bli!
Jeg har ikke tatt i verken en strikkepinne eller heklenål siden ungdomsskolen, og de (etter min mening) grusomme kunst- og håndverkstimene vi måtte gjennom. Pappmasjé, vannmaling og strikking av skjerf ga meg ingen videre interesse for slikt kreativt arbeid, og jeg har derfor ikke beveget meg inn på disse farvann på omtrent ti år.
Ved hjelp av youtube lærte jeg imidlertid det mest grunnleggende om hekling, og med ustø hånd kom jeg etterhvert inn i en slags rytme. Det tok ikke lang tid før jeg syntes det hele var utrolig moro - mestringsfølelsen var stor, og jeg var nesten stolt da første bestemorrute etter eget mønster var ferdig. Litt løse masker og runde hjørner ble det jo, men det kaller vi bare sjarm!

Dagens aktiviteter - litt håndarbeid, litt favorittbok, litt husarbeid. I godt prioritert rekkefølge, høhø.

Hekler du?

1 kommentar: