mandag 31. januar 2011

I'm a lushie - favoritter del I

Jeg har, uten at jeg helt vet grunnen, aldri vært særlig opptatt av sminke, hudprodukter, hvilken shampoo som passer min hårtype, eller hva slags håndkrem jeg skal bruke når vinteren kommer og huden sprekker opp. Slik var det, helt til jeg begynte å pendle inn til hovedstaden for å gå på skole, og oppdaget Lush på Byporten.

Jeg fikk fort en kaffefavoritt i Oslo, som jeg selvfølgelig måtte ta turen innom hver morgen før forelesning. Langs veien til caffe latten min lå Lush, som en liten, velduftende butikk med sine hundrevis av sorte krukker som alle lovte mykere hud og et skinnende hår. Som den lite kroppspleieinteresserte jenta jeg var, passerte jeg alltid glatt forbi, og tenkte ikke noe mer over stedet. Før jeg en dag ikke rakk bussen hjem, og måtte luske rundt i sentrum en ekstra time.

Jeg tok meg en runde på Byporten senter, og tenkte at jeg like godt kunne besøke alle butikker jeg aldri stikker innom ellers, for å få tiden til å gå. Idet jeg satte foten innenfor lush-butikken begynte et meget fint forhold å utvikle seg, og jeg er nå selværklært lushie - og helt besatt av produktene deres. Jeg har siden i høst fått et imponerende lager av såper, hårkurer, shampooer, balsam, leppepomader, ansiktsmasker og kremer, og badet mitt dufter rett og slett likt som butikken. Og har jeg fått nok? Nei. Stadig titter jeg innom for å kjøpe med meg nye såperstykker eller boblebiter, noe lommeboka mi synes er ugreit, men som kropp og sjel unektelig tjener godt på!

Jeg tenke jeg skulle presentere noen av mine favoritter, og hva som både er bra og dårlig ved dem. Her er en av mange:

Som en konklusjon vil jeg personlig si at dette er en shampoo utenom det vanlige, med morsom og kornete konsistens og oppfriskende duft. Selv om den ikke gir nevneverdig volum til håret, opplever i alle fall jeg at det blir enklere å håndtere etterpå. Den fungerer derfor fint til å roe ned hår som har en tendens til å kruse seg, bli elektisk eller rett og slett for blankt til å style. I tillegg er den utrolig drøy i bruk, og dét er et stort pluss!

Har du handlet på Lush? I såfall; har du noen favoritter?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar